Kooli keskkond

 Koolis/koolil:

  • on kokku lepitud selged väärtused ja visioon;
  • on selgelt määratletud eesmärgid;
  • tunnevad ennast turvaliselt nii õpilased, kui kooli kollektiiv;
  • ei esine psüühilist ega füüsilist vägivalda;
  • on demokraatlik õhkkond;
  • on mõlematel keeltel võrdne staatus (nt tava õppe- ja keelekümbluskeelt kasutatakse aktustel, majajuhised on mõlemates keeltes);
  • hoolekogu koosseis on tasakaalustatud, st tava- ja keelekümbluslapsevanemad on võrdselt esindatud;
  • on õppimine prestiižne;
  • on selgelt määratletud kõrged normid/nõudmised.

 

Kooli personal

 Kogu personal (sh sekretärid, õpetajad, abipersonal jne):

  • teavad ja mõistavad kooli väärtusi ja eesmärke;
  • toetavad turvalise keskkonna püsimist;
  • toetavad nii tava- kui keelekümblusprogrammi;
  • osalevad meeskonnatöös;
  • on huvitatud enesetäiendamisest;

 

Hea direktori omadused

Keelekümblusprogrammiga kooli direktor:

  • teab ja mõistab keelekümblusmetoodika põhitõdesid;
  • teeb koostööd koolidega, kust tulevad uued lapsed, teeb koostööd teiste kümbluskoolidega ning koolidega, kus tema kooli lõpetajad jätkavad õpinguid;
  • väärtustab nii tava- kui keelekümbluskeelt ja programmi;
  • hindab teisi keeli;
  • kavandab ja seab mõõdetavad eesmärgid, hindab tulemusi ning kohandab programmi vastavalt;
  • jagab ressursse õiglaselt;
  • soodustab koostööd programmide vahel;
  • tunnustab ja väärtustab õpilaste ja personali saavutusi;
  • loob ja tagab demokraatliku töökultuuri;
  • toetab professionaalset arengut arenguvestluste, isiklike tööplaanide ja täienduskoolituse kaudu;
  • on teadlik ja rakendab 'edumeelse kooli' teadusuuringuid ning teisi häid tavasid.