Keelekümblusprogrammiga liitumise kriteeriumid

Täielik ja osaline keelekümblus; varane ja hiline keelekümblus

  • Asutuse juhtkond on teadlik keelekümblusprogrammi üldistest põhimõtetest ja on valmis neid põhimõtteid järgima
  • Asutus on valmis:
    • tegema  keelekümblusalast selgitustööd nii asutuses kui ka kogukonnas laiemalt
    • jagama oma keelekümblusega seonduvaid kogemusi teiste haridusasutustega
    • meeskonnatööks nii asutuse kui ka kogu kümblusprogrammi arendustegevustes
    • kaadrimuutusteks
    • asutuse juhtide ja õpetajate lähetustes osalemiseks
    • koostööks programmi partneritega (lasteaia/kooliga oma piirkonnas) ja laiema huvirühmaga, Keelekümblusprogrammi Lastevanemate Liiduga
  • Asutuse arengu- ja õppekavas on kajastatud eesti keeles läbiviidava õppe järkjärguline laienemine
  • Asutusel on olemas a) eesti keelt ja eesti keele õpetamise metoodikat valdav, kümblusprogrammi põhimõtteid tundev kontaktisik, koordinaator ja b) kokkulepe kvalifitseeritud eesti keelt rääkivate õpetajatega, kes asuvad  tööle keelekümblusrühmades/-klassides
  • Asutuse juht väärtustab koolitust tagades keelekümblusprogrammis õpetavatele õpetajatele (kümblusõpetajatele) osalemisvõimaluse professionaalse enesetäiendamise tegevustes vähemalt iga kolme aasta järel:
    • keelekümblusmetoodika koolitused
    • individuaal- ja rühmanõustamine
  • Asutusel on vajalik materiaalne baas (sobivad ruumid ja mööbel)
  • Asutusel on olemas omaniku nõusolek ja kirjalik toetus keelekümblusrühma(de), -klasside avamiseks