Keelekümblusprogrammiga liitumise kriteeriumid - kohaliku omavalitsuse valiku kriteeriumid

  • Piirkonna elanike hulgas on nii eesti kui ka vene kodukeelega lapsi
  • Piirkonna lastevanemad on huvitatud varasest mitmekeelsusest (eesti-vene)
  • Programmi järjepidevus ja jätkusuutlikkus
  • Piirkonnas on varase mitmekeelsuse arendamisest huvitatud lasteaed (eesti/vene/ eesti-vene õppekeelega)
  • Piirkonnas on kahesuunalise keelekümbluseprogrammi jätkamisest huvitatud kool (eesti õppekeelega või eesti-vene õppekeelega ja/või vene õppekeelega keelekümbluskool)
  • KOV on valmis:
    • selgitama varase mitmekeelsuse ja kahesuunalise keelekümbluse põhimõtteid, rakendamise võimalusi lasteaias, koolis, kogukonnas laiemalt;
    • korraldama piirkondlikku meeskonnatööd;
    • programmi kaasatud pedagoogide täienduskoolituseks;
    • lasteaia direktori ja õpetajate lähetustes osalemiseks;
    • programmi võimalike partneritega suhtlemiseks;
    • jagama oma keelekümblusega seonduvaid kogemusi teiste KOVidega.
  • Lasteaed on valmis:
    • täiendama lasteaia arengu- ja õppekava arvestades kahesuunalist keelekümblust;
    • rakendama eesti keelt ja vene keelt rääkivaid kvalifitseeritud õpetajaid, kes asuvad tulevikus tööle keelekümblusrühmades;
    • kaadrimuutusteks ja füüsilise keskkonna ümberkorraldamiseks vastavalt programmi nõuetele; 
    • rakendama õppealajuhatajat/õpetajat, kellel on huvi omandada oskus toetada  kakskeelset õpet;
    • osalema programmi käivitamisega seotud koolitustel (juhtkond ja kümblusõpetajad).
  • Lasteaia ja kooli juhtkond on teadlik keelekümblusprogrammi üldistest põhimõtetest.
  • KOVil on olemas lasteaia ja kooli kirjalik nõusolek kahesuunalise keelekümblusprogrammiga liitumiseks.